Advertisement

Advertisement

Saturday, October 21, 2017

[FIKSYEN SERAM]: Insan yang bernama 'Seri (PART ||)

“Kring! Kring! Kring!”


Naim bangkit dari membuka matanya, henfon itu dicapai lalu menjawab panggilan itu. “Hello Naim? You dekat mana sekarang? Maaf lah ye sebab ganggu kamu. Ade satu fail yang belum kamu check dekat office tempoh hari. You boleh tolong semak? Nanti saya send attachment dekat awak…” “Yeke Bos? Boleh-boleh, nanti saya check” panggilan itu ditamatkan. “Aku dekat mana ni?” Naim kebingungan melihat keadaan disekelilingnya. Terdengar bunyi cengkerik dan bunyi deruan ombak, memecah kesunyian di waktu malam. Dihadapannya itu, ada sebatang pokok Ara tua. Dingin malam menggigit tulang, tiupan angin berderu-deru terpalit ditubuhnya. Bulu romanya naik mendadak. Naim bergegas keluar dari semak itu dan berlari menuju ke resort itu semula.

Naim meluru masuk ke biliknya berkaki ayam, lampu dinyalakan. Angin bersiul-siulan menerjah masuk ruangan bilik, tingkap ‘sliding itu ditutupnya dengan serta merta. Naim melabuhkan punggungnya di atas tilam empuk itu lalu berfikir sejenak. “Siapa seri? Macam mana aku boleh berada di hadapan pohon Ara tua itu? Aku pasti, aku memang tidur dikatil ini petang tadi. Bukan ke tadi aku mimpi? Tapi…” Serabut fikirannya bila mengenangkan kejadian tadi, seperti tidak percaya dengan apa yang telah terjadi. Naim menuju ke bilik mandi untuk membersihkan diri. Usai Naim keluar dari bilik mandi, dia kemudiannya memakai pakaian lalu membaringkan tubuhnya ke katil empuk itu. Tubuhnya terasa sejuk-sejuk panas, Naim menyarungkan selimut, bagi memberi sedikit kehangatan ditubuhnya. Matanya terasa sangat berat, dahinya berdenyut-denyut kesakitan. Naim menutup tirai, melelapkan matanya.


“Naim…  Naim…  Naim”

Terdengar satu bisikan manja, menyebut nama Naim. Dia merasakan tubuhnya, seperti sentuh dan dipeluk oleh seseorang dari belakang. Naim membuka matanya perlahan-lahan, mengalih pandangannya ke belakang, berempat mata. “Sayang… Seri datang ni…” Naim terpaku diam, tubuhnya kaku bila melihat wajah Seri. Tersenyum memandang kearahnya, jelita bak bidadari. Seri membelai rerambut Naim, terus menerus menggoda, menggugat kebatinannya. Naim menyerah, merelakan dirinya dibuai asmara cinta bersama Seri. Mereka bermadu kasih di atas katil empuk itu, beradu diranjang asmara…

“Awak… Sayang seri tak?” Seri mengajukan soalannya. Naim mengangguk-anggukkan kepalanya, tersenyum lebar. Seri membalas senyuman itu, lalu mereka berpeluk mesra. Naim begitu asyik, tersenyum melihat keindahan terpancar di wajah Seri. Sementelahan itu, terfikir sejenak dibenak otaknya. “Adakah ini mimpi? Atau benar-benar terjadi? Jujur aku rasa, ini benar-benar terjadi…”    Gedebuk! Naim terjatuh dari katil empuk itu. “Aduh! Naim terjaga dari mimpi indah itu. Berdenyut-denyut punggungnya terhempap lantai kayu. Dia bangkit semula, melabuhkan punggung sakit itu di atas katil. Naim mengusap-usap wajah kebingungan itu, mimpi yang sama berulang buat kali yang kedua, insan yang bernama Seri.

“Kring! Kring! Kring!”

Naim mengalihkan pandangannya kearah meja lampu tidur, henfon dicapai lalu menjawab panggilan itu. “Naim… You sudah dapat attachment yang saya hantar?” matanya terbeliak mendengar soalan itu. Fikirannya kalut tak tentu arah, lalu dicapainya laptop di muka meja bersebelahan katilnya. “Sorry bos, saya rasa tak sedap badan semalam. Tak sempat nak buka file tu, lagipun line dekat sini tak berapa nak elok lah. Petang ni saya balik, saya janji malam ni saya hantar dengan bos” “Oh. Takpelah, kalau you tak sempat nanti saya suruh staff lain. Sorry ganggu ya, happy holiday Naim…” panggilan itu ditamatkan, Naim menggaru-garu kerut dahinya, keluh dalam hati “Aduhhh… macam mana aku boleh lupa?”  


Jam menunjukkan pukul 10 pagi. Naim bangkit berdiri dari katil empuk itu, dicapai sehelai tuala tergantung di ‘hanger. “Eh, asal seluar aku rase melekit?” Naim tunduk melihat ke bawah menyentuh lembap seluar itu. Peluh sejuk mengalir di tubuhnya. Perasaannya jadi tak keruan, segala bagai perasaan bergelumang dibenak fikirannya. Mimpi diranjang asmara itu seakan-akan benar terjadi. Naim bergerak beberapa tapak menuju ke bilik mandi. Usai sudah bersiap, baju dikemas, gadget dicapai dan diselak masuk kedalam beg sandang, meluru-luru membuat keputusan keluar pada hari itu juga. Naim menuju ke kereta, bergerak pergi meninggalkan resort itu. Fikirannya bercelaru ketika itu, persoalan terus bermain di mindanya…

No comments:

Post a Comment

feel free to drop your comment

'JOKER' THE BEST ANTAGONIST, HAUNTED CHARACTER

Dia menghabiskan sisa hidupnya untuk membuat kacau bilau di ‘Gotham City’ ,seorang ‘psychopath’ , juga dilabel sebagai ‘Criminal master...

Advertisement

Followers

komen/cadangan/submit kisah seram anda

Name

Email *

Message *