Advertisement

Advertisement

Thursday, October 12, 2017

[FIKSYEN SERAM] Taman Permainan (Bahagian ||)

“Buerrrkkk! Kejarlah! Kejarlah!” “Jangan lari! Bak sini patung aku!”

Aku terdiam seketika, mendengar suara budak-budak itu…   Eh? Budak-budak ni tak reti tido ke? Rase pelik pon ade, rase seram pon ade! Tak pernah-pernah pula aku dengar suara bebudak berlari-lari tengah malam sebelum ni. Aku memberhentikan kerja aku buat seketika, dan menuju ke tingkap untuk melihat ke luar…   Aik? Mane pulak bebudak tu pergi? Aku menutup tingkap semula dan menuju ke luar rumah, melihat keadaan sekeliling. Serius bebudak tu lesap, entah ke mana. Aku rase tak puas hati pulak, bebudak ni saja nak kenakan aku kot! Mentang-mentanglah aku ‘baru’ dekat sini. Aku ambik henfon dan kunci rumah, aku turun menuju ke taman permainan itu. Sebelum kerja aku tak siap, baik aku tegur mak bapak budak-budak ni suruh anak-anak diorang diam-diam, aku banyak kerja nak buat!



“Yahoo! Lagi sekali!” “Ayah! Ibu! Nak main gelongsor tu pulak!”   *suara kanak-kanak bermain-main...

Selangkah demi selangkah aku menuruni tangga, tetibe aku dengar suara bebudak sedang berlari menaiki tangga ini. “Wei tunggulah!” “Buerkkk! Kejarlah!” Ni mesti bebudak tadi! Aku percepatkan langkah aku untuk menangkap budak-budak itu… “Eh ade oranglah! Lari weyh!” “Lari! Lari!”   Sehinggalah aku berada di bawah bangunan. Kelibat diorang pun aku tak nampak! Bapak laju giler bebudak tu? Penat aku kejar, tetibe dah lesap! Aku bergerak menuju ke taman permainan itu. Kelihatan kanak-kanak sedang seronok bermain, ibu dan ayah mereka turut berada di situ. Aku nak marah, tak sampai hati pula. Takpelah, baik aku tegur jela parents diorang. Aku nampak brader tu tadi masih duduk di bangku itu. Aku menuju ke situ, dan menegurnya.    “Brader, tak tido lagi ke?” “Belum lagi, ni anak aku masih nak main-main dekat sini…” sikit pun dia tak menoleh dengan aku! Amboi, ingat aku ni tunggul kayu ke apa?


“Anak ayah! Mai sini!” Anaknya melambai-lambai ke arah brader tu sambil menuju ke sini… Eh? Asal budak ni? Aku perhati dari jauh, sebelah mata budak tu tertonjol keluar dari soket matanya! Kepalanya dipenuhi dengan darah! Kelihatan kanak-kanak yang lain juga sama seperti anak brader tu, ade yang putus tangan! Ade yang isi perut diorang terburai! Aku mimpi ke apa? Aku gosok-gosok mata dan tampar pipi aku, rase macam tak percaya dengan apa yang aku lihat! Ternyata benar apa yang aku lihat! Tetibe aku rase seram sejuk, badan aku menggeletar. Aku terpaku seperti tak mampu untuk melakukan apa-apa...    Brader itu menoleh ke belakang, kepalanya berpusing 180˚ menghadap aku. Kedua-dua biji matanya tertonjol dari soket matanya! Lidahnya panjang terjelir-jelir! Diorang ni bukan manusia, tapi hantu! Dahi ku berkeringat! Badan ku berpeluh secara tiba-tiba! Keadaan menjadi semakin mengerikan, apabila kanak-kanak dan parents mereka menoleh ke arah aku, wajah mereka sangat menakutkan. Tubuh mereka berlumuran dengan darah! 

No comments:

Post a Comment

feel free to drop your comment

'JOKER' THE BEST ANTAGONIST, HAUNTED CHARACTER

Dia menghabiskan sisa hidupnya untuk membuat kacau bilau di ‘Gotham City’ ,seorang ‘psychopath’ , juga dilabel sebagai ‘Criminal master...

Advertisement

Followers

komen/cadangan/submit kisah seram anda

Name

Email *

Message *